اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز
اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز

سرشماری حیات وحش شهرستان مهریز

تیم سرشماری حیات وحش به مدت 2 روز به روش پیاده روی و مشاهده مستقیم به سرشماری گونه های کل و بز و قوچ و میش در منطقه کالمند بهادران مهریز پرداختند.

طبق برنامه ریزی بعمل آمده تیم سرشماری بمدت 2روزباهمکاری همیاران محیط زیست درمنطقه حفاظت شده کالمند-بهادران گونه های کل وبز وقوچ ومیش را به روش پیاده روی سرشماری نمودند.دراین برنامه تیم سرشماری متشکل از 15 گروه 2نفره نسبت به سرشماری اقدام نمودند .یادآوری میگردد جمعیت حیات وحش منطقه نسبت به سال گذشته افزایش یافته که دلیل این امر افزایش حفاظت فیزیکی وارتقاء سطح عمومی مردم براثرآموزش جوامع محلی می باشد.

حضور اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد درنمایشگاه هفته پژوهش

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد،نمایشگاه هفته پژوهش با حضور ادارات و دانشگاهها در محل سالن غدیر دانشگاه یزد با هدف انتقال تجارب در حوزه پژوهش برگزار شد و دستاوردهای پژوهشی سازمان‌های دولتی و خصوصی در معرض نمایش قرار گرفت. این نمایشگاه هر روز در دو نوبت صبح و عصراقدام به برگزاری پنل های تخصصی با موضوعات نقش پژوهش در حوزه های سلامت،صنعت،اقتصاد،آب، اجتماعی و محیط زیست  می نماید که پنل نقش پژوهش و فناوری در رفع چالش های زیست محیطی در روز چهارشنبه ساعت 14 الی16برگزار می شود .

 مراسم اختتامیه نمایشگاه روز پنج‌شنبه، 20 آذرماه از ساعت 8 تا 11 در سالن آمفی تئاتر دانشگاه یزد برگزار خواهد شد.

ابتکار: برای پرورش ماهی تیلاپیا مجوز نمی دهیم

معصومه ابتکار اظهار کرد: سازمان محیط زیست مجوزی برای پرورش تیلاپیا صادر نکرده است و اگر این فعالیت انجام شود غیر قانونی است.

وی تاکید کرد: اگر گزارشی مبنی بر فعالیت پرورش این گونه ماهی غیر بومی به سازمان محیط زیست برسد قطعا با آن برخورد خواهد کرد زیرا این فعالیت غیر قانونی است.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست برنامه ای برای ارائه مجوز به این نوع ماهی ندارد.

چندی پیش نیز احمد علی کیخا معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست به ایرنا گفته بود: این سازمان اکنون به طور صریح و شفاف مخالف پرورش ماهی تیلاپیا در کشور است و تاکنون نظر سازمان محیط زیست درباره دادن مجوز برای پرورش ماهی تیلاپیا در کشور منفی است و بر این اساس جلساتی با سازمان شیلات داشته ایم

ادامه مطلب ...

اعطای جایزه مینروا به معصومه ابتکار در رم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام ) ،این جایزه در رده بندی های هنر، اطلاع رسانی، نوآوری و مدیریت سیاسی برای زنان و متعلق به بنیاد غیردولتی مامولتی است که از سال 2009 به نام خانم مامولتی مینروا روزنامه نگار و فعال اجتماعی آن کشور و پس از درگذشت وی ایجاد شده و تحت حمایت رییس جمهور ایتالیا فعالیت می کند.

معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم پس از دریافت این جایزه معنوی و غیرنقدی شامل یک پلاک، طی سخنانی گفت: این جایزه را به نمایندگی از همه زنان ایرانی دریافت می کنم که با تلاش ها و فداکاری های خود، دستاوردهای بزرگی را برای کشور ایجاد کرده اند. 

ادامه مطلب ...

رها سازی پرندگان شکاری در استان یزد

تعداد 18 بهله پرنده شکاری و 62 قطعه هوبره  در استان کرمان توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد تحویل گرفته شد و جهت رها سازی به این استان انتقال داده شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد،با توجه به تصمیم سازمان حفاظت محیط زیست کشور مبنی بر توزیع پرندگان شکاری و نیز هوبره های مکشوفه در چند استان کشور، اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد نیز در تاریخ 4/9/93 تعداد 18 بهله پرنده شکاری و 62 قطعه هوبره را در استان کرمان تحویل گرفته و به استان یزد منتقل نمود. با توجه به اینکه پرندگان بعد از ظهر مورخ فوق به مرکز استان رسیدند و همچنین با توجه به مسیر طولانی که در داخل جعبه ها طی نموده بودند در همان روز رهاسازی انجام نشد بلکه پرندگان از قفس ها خارج و در محلی داخل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز نگهداری شدند.در این مدت تمام پرندگان شکاری مورد معاینه کامل قرار گرفتند و همچنین در مورد نحوه توزیع آنها در استان به گونه ای که تراکم آنها به لحاظ تأمین طعمه و غذای کافی مناسب باشد تصمیم گیری بعمل آمد. 

ادامه مطلب ...