اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز
اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز

برگزاری جلسه شورای اداری محیط زیست شهرستان مهریز

به گزارش روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز،جلسه شورای اداری اداره محیط زیست شهرستان مهریز با حضور اکبری معاونت فنی اداره کل محیط زیست و کلیه پرسنل در محل اداره شهرستان  برگزار گردید.

تیموری رییس اداره حفاظت محیط زیست مهریز در این جلسه ضمن خوشامدگویی به ارائه گزارشی از فعالیت اداره در زمینه محیط طبیعی شهرستان پرداخت.

در ادامه معاونت فنی اداره حفاظت محیط زیست یزد با ارائه پاورپوینتی در خصوص مسائل محیط زیست خواستار جدیت و صداقت در انجام کار شد و با یاد و خاطره ای از درگذشتگان محیط زیست یاد آنها گرامی داشته شد.در پایان جلسه نیز مامورین اجرایی شهرستان مشکلات خود را به سمع معاونت فنی رساندند.

مشاهده جغد طلایی برای اولین با ر در استان یزد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز از مشاهده جغد طلایی برای اولین بار  در استان یزد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز،در طی مطالعات پایش حیات وحش در منطقه کلوت های سرخابی، در نزدیکی چشمه ای به همین نام دوربین تله ای کار گذاشته شده بود که از یک قطعه جغد طلایی (Strix butleri) عکاسی شد. پس از بررسی عکس ها توسط کمیته ثبت پرندگان ایران، این پرنده جغد طلایی تشخیص داده شد و به علت کمیاب بودن این پرنده در ایران، با ماگنوس راب، پرنده شناس و متخصص جغدها، مشورت شد و صحت این شناسایی مورد تایید قرار گرفت. این مشاهده پایه گذار سومین گزارش ثبت شده از این پرنده در کشور و اولین گزارش در استان یزد است. این جغد پیش از این تنها از حوالی مشهد در خراسان رضوی و منطقه جم در بوشهر گزارش شده بود.

منطقه کلوت های سرخابی در چهل کیلومتری جنوب شهر یزد واقع است و از دو سال  گذشته اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد و اداره محیط زیست شهرستان مهریز با همکاری مردم محلی از آن حفاظت می کنند. 

لازم به ذکر است دوربین گذاری در منطقه کالمند با همکاری این اداره ،تشکل های زیست محیطی ( میراث پارسیان) ، جوامع محلی و نیز همیاران روستای دهنو انجام پذیرفت.

نشست مسئولین محیط زیست و کارشناسان HSEصنایع شهرستان مهریز

پنجمین جلسه مسئولین و کارشناسان  HSEصنایع شهرستان مهریز و محیط زیست به میزبانی  کاشی اطلس در محل سالن اجتماعات خانه سالمندان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره  حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز،در ابتدای جلسه تیموری رییس اداره حفاظت محیط زیست مهریز گفت: واحدهای HSE نقطه مشترک صنایع و محیط زیست هستند و هدف از این جلسات تبادل تجربیات و ارائه کارهای انجام شده زیست محیطی صنایع می باشد.

 رضوی مدیر کارخانه کاشی اطلس و مسئول HSE نیز به ارائه گزارشی از روند فعالیت کارخانه و فعالیتهای زیست محیطی آن پرداختند.

در ادامه حکیم زاده کارشناس محیط زیست اظهار نمود: پایش و آزمایشگاههای معتمد بروز شده اند و آدرس و ضوابط آن ها در سایت اداره کل موجود می باشد و واحدها موظفند هر 3ماه یک بار نتیجه ارزیابی بوسیله ازمایشگاه معتمد را به اداره کل ارائه نمایند.

درپایان جلسه واحد های صنعتی به ارائه گزارش مختصری از اقدامات انجام شده پرداختند.

بازدید مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد از پاسگاه دیده بانی منطقه چاه ملا

به گزارش روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز ،مدیر کل محترم حفاظت محیط زیست استان در معیت فرمانده یگان حفاظت محیط زیست یزد از شهرستان مهریز بازدید نمود.

سید حسین سادات موسوی پس از بازدید از اداره شهرستان مهریز، جهت دیدار با مامورین به منطقه حفاظت شده عزیمت کرد و با مامورین اجرایی دیدار نمود و از نزدیک در جریان ساخت پاسگاه دیده بانی واقع در منطقه چاه ملا قرار گرفت.

آموزش مفاهیم پایه ای حفظ محیط زیست در مدارس روستای تنگ چنار

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز از آموزش مفاهیم پایه ای حفظ محیط زیست در مدارس روستای تنگ چنار آن شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز،در راستای ارتقاء فرهنگ زیست محیطی و طی تفاهم نامه فیمابین اداره محیط زیست و آموزش و پرورش شهرستان  مهریز و با همکاری تعدادی از دانشجویان دانشگاه یزد آموزش مفاهیم پایه ای حفظ محیط زیست در مدارس روستای تنگ چنار برگزار شد.در این آموزش دانشجویان با حضور در کلاس درس از نزدیک وچهره به چهره به بیان این مفاهیم پرداختند و دانش اموزان با چگونگی حفظ محیط زیست آشنا شدند.