اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز
اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز

دیدار ریاست سازمان حفاظت محیط زیست کشور با سازمان های مردم نهاد

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست در نشست هم اندیشی با تشکل های غیردولتی،مسئولین نظام مهندسی،HSE و دیگر گروهها از بلوغ تشکل های مردمی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد،در این نشست هم اندیشی معصومه ابتکار شکل گرفتن نهادهای مدنی را برای حفاظت از محیط زیست امری ضروری دانست و گفت ما الان در شرایطی هستیم که خوشبختانه سیاست های کلی محیط زیست که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده ،این سیاست ها یک خط مشی شفاف را در قوای سه گانه و جلب مشارکت مردم برای حفظ محیط زیست تبیین می کنند.  ادامه مطلب ...

پیشنهاد ابتکار به تشکلهاو جریانات دانشجویی تشکیل شاخه های محیط زیستی بود

در آستانه 16اذر روز دانشجو ابتکار در نشست دانشجویی تشکل توسعه اعتدال شرکت نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد،مقام عالی سازمان حفاظت محیط زیست در این نشست ضمن بیان خاطرات مرحوم تقی ابتکار از 16 اذر 1332و تشریح فضای خفقان و تدابیر پادگانی  و اقدامات دانشجویان بر علیه حضور نیکسون در ایران و شهادت سه دانشجو  که سراغاز جنبش جدید شدند در ادامه از خاطرات سال 56 که دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک 'امیر کبیر فعلی بود مطالبی را مطرح نمود.

وی عنوان نمود :جنبش دانشجویی همیشه باید برای تقویت بینش و نگرش خود استفاده وافر برده و در آن زمان هم همینگونه بود و بعد از انقلاب در سال 58 تسخیر لانه جاسوسی بود که این اقدام مورد تایید امام قرار گرفت و در مراحل بعد حضور دانشجویان در انتخابات 'دفاع مقدس و غیره همیشه با آگاهی و درایت و حس آزاده خواهی تاثیر گذار بودند.

وی گفت: دولت تدبیر و امید فضای سالم و آزاد برای نقد 'گفتگو را دارد و وعده های روحانی به سمت تحقق گام بر می دارد و اگر در سال 58معتقد بودیم تنها راه مقابله با دسیسه های امریکا مقابله روبرو بود امروز در ادامه همان مسیر برای ارتقای جایگاه ایران در معادلات ملی و منطقه ای مذاکرات برجام برای رفع تحریم های ظالمانه بسیار مهم بود و جا دارد از تلاشهای تیم مذاکره کننده تشکر کنیم و برنامه های اقتصادی دولت پیشرفت هایی داشته است.

وی در پایان تصریح نمود:پیشنهاد ما به دانشجویان و و جریانات دانشجویی تشکیل شاخه های محیط زیست است و امیدواریم آیین نامه مدیریت سبز  به عنوان الگو در پردیس دانشگاه اجرا شود.

در پایان معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست به پرسش دانشجویان پاسخ داد و دو تن از نمایندگان دانشجویی به نمایندگی دانشجویان صحبت نمودند.

ابتکار در نشست قضات و محیط زیست

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، معصومه ابتکار   در نشست با قضات استان یزد، با اشاره به اینکه بیانات مقام معظم رهبری در خصوص محیط زیست فصل جدیدی در راستای حمایت از محیط زیست برای تمام مسئولان و دست‌اندرکاران سازمان حفاظت از محیط زیست کشور باز کرده است، اظهار داشت: بحث جرم‌انگاری تخریب محیط زیست از جمله ضروری‌ترین مسائل مرتبط با حفاظت محیط زیست محسوب می‌شود.

ابتکار وجود بازار مناسب خرید و فروش و معاملات گونه‌های مختلف جانوری در خارج از مرزهای ایران را از جمله مهمترین عوامل قاچاق در این حوزه دانست و بیان کرد: همبستگی و هم‌افزایی دستگاه قضایی و سازمان محیط زیست استان‌ها نقش مهمی در جلوگیری از توسعه و ارتقای شکار گونه‌های کم‌یاب و نادر جانوری ایفا می‌کند.  ادامه مطلب ...

رونمایی از کتاب یوز ایرانی در استان یزد

در طی سفر یک روزه معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست از کتاب یوز ایرانی توسط وی رونمایی گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد،در طی سفر معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست کشور به استان یزد از کتاب یوز ایرانی توسط معصومه ابتکار رونمایی گردید.

خاطر نشان می گردد کتاب یوز ایرانی توسط عالیه نقیب الذاکرین بافقی (مهرگان) پژوهش و نگارش شده است و در این کتاب در خصوص زیستگاه یوز آسیایی در بافق،عوامل تهدید کننده یوز آسیایی و....مطالبی عنوان شده است.

اولین هم اندیشی بزرگ شکارچیان و حامیان حیات وحش استان یزد

اولین هم اندیشی بزرگ شکارچیان و حامیان حیات وحش استان یزد در محل تالار فرهنگیان یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، این نشست با حضور تعدادی از شکارچیان مجاز استان،دانشجویان و دانشگاهیان، تعدادی از انژیوها و دوستداران محیط زیست و کارشناسان سازمان محیط زیست توسط انجمن حامیان محیط زیست و حیات وحش استان و با همکاری اداره کل محیط زیست استان یزد برگزار شد.  ادامه مطلب ...