اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز
اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز

گوزن زرد ایرانی بعد از چهل سال به طبیعت بر می گردد

منطقه جنگل باغ شادی خاتم در استان یزد به عنوان اولویت اول رها سازی گوزن زرد در ایران انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد،سادات موسوی،مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد با اشاره به بازدید اخیر کارشناسان IUCN (اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی) از منطقه جنگلی باغ شادی یادآور شد  انتخاب این سایت جنگلی به عنوان اولویت اول رها سازی گوزن زرد در ایران، انتخاب شده است.

به  منظور هماهنگی و تشکیل یک تیم منسجم کاری و اجرایی جهت انجام این پروژه منحصر به فرد، جلسه ای با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان،معاونین این اداره کل و مسئولین ادارات محیط زیست شهرستان های خاتم و مهریز برگزار و مسائل و مشکلات پیش رو مطرح و راهکارهای لازم جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز این طرح و امکانات محیط بانی و.. اندیشیده شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد نیز در این جلسه به اهمیت و حساسیت این طرح اشاره و یادآور شد اداره کل حفاظت محیط زیست به تنهایی قادر به انجام آن نبوده و حمایت استانداری و فرمانداری را می طلبد.

تاکید معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست بر واگذاری قرق‎‎های اختصاصی به جوامع محلی

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر حفاظت از گونه‌‏های حیات وحش کشور در قالب قرق‎‎های اختصاصی، رویکرد این سازمان را واگذاری این قرق‏‏‌ها به جوامع محلی ذکر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، احمد علی کیخا در حاشیه اولین نشست هم‌اندیشی قرق‎‎های اختصاصی کشور با اشاره به تدوین قانون قرق‌های اختصاصی در سال 1346، از آن به عنوان یک تکلیف برعهده سازمان محیط زیست یاد کرد و هدف از برگزاری این نشست را هم‌اندیشی پیرامون دستورالعمل و نحوه اجرای این تکلیف ذکر کرد ادامه مطلب ...

ایجاد قرق های اختصاصی محیط زیست ضروری است

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست گفت: راه اندازی قرق های اختصاصی برای جلب مشارکت و تحقق برنامه های حفاظتی این سازمان ضروری است .

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، ' احمد علی کیخا ' در اولین نشست هم اندیشی قرق های اختصاصی و حفاظت مشارکتی کشور در یزد راه اندازی قرق های اختصاصی گونه های شاخص و کمیاب حیات وحش ایران با همکاری ارگان های فرابخشی را از اولویت های سازمان متبوع خود اعلام کرد.

وی ادامه داد: ایجاد این اماکن با عنایت به تعداد محدود گونه های حیات وحش، برای پرورش و تکثیر گونه های مورد نظر از اهمیت زیادی برخوردار است، همچنین این امر در چارچوب مقررات گامی مهم برای تحقق اهداف نظام در این حوزه مهم محسوب می شود
ادامه مطلب ...

برگزاری بخش دوم،اولین نشست هم اندیشی قرق های اختصاصی کشور در استان یزد

بخش دوم اولین نشست هم اندیشی قرق های اختصاصی کشور با حضور معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست،نماینده سازمان wcs و مدیران کل ستادی و استانی و مشاورین و متخصصین سازمان حفاظت محیط زیست کشور در یزد برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد،در بعداز ظهر امروز بخش دوم اولین نشست هم اندیشی قرق های اختصاصی کشور در استان یزد برگزار گردید.

در ابتدای نشست نماینده موسسه میراث پارسیان توضیحاتی در خصوص قرق های اختصاصی ارائه نمود و گفت ما پیشنهاد داریم که یک برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت را برای قرق های اختصاصی داشته باشیم مثلا یکی از این برنامه ریزی ها این باشد که در 10 سال آینده شکار به سمت قرق های اختصاصی برود.  ادامه مطلب ...

اولین نشست هم اندیشی قرق های اختصاصی کشور در استان یزد

اولین نشست هم اندیشی قرق های اختصاصی کشور با حضور معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و مدیران کل ستادی، استانی و مشاورین و متخصصین سازمان حفاظت محیط زیست کشور در استان یزد برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، در ابتدای این نشست کیخا معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در خصوص برنامه های معاونت طبیعی در مورد قرق های اختصاصی و حفاظت مشارکتی و قوانین و مقررات و گردش کار اقدامات انجام شده مطالبی را عنوان کرد.

وی در خصوص قرق های اختصاصی افزود: همه می دانیم که ایجاد قرق های اختصاصی خوب است و به دنبال این هستیم که اگر موانع قانونی بر سر قرق های اختصاصی وجود دارد آن را به بحث بگذاریم و درجهت رفع آن موانع راهکارهایی را بیان کنیم.  ادامه مطلب ...