اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز
اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز

ایجاد قرق های اختصاصی محیط زیست ضروری است

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست گفت: راه اندازی قرق های اختصاصی برای جلب مشارکت و تحقق برنامه های حفاظتی این سازمان ضروری است .

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، ' احمد علی کیخا ' در اولین نشست هم اندیشی قرق های اختصاصی و حفاظت مشارکتی کشور در یزد راه اندازی قرق های اختصاصی گونه های شاخص و کمیاب حیات وحش ایران با همکاری ارگان های فرابخشی را از اولویت های سازمان متبوع خود اعلام کرد.

وی ادامه داد: ایجاد این اماکن با عنایت به تعداد محدود گونه های حیات وحش، برای پرورش و تکثیر گونه های مورد نظر از اهمیت زیادی برخوردار است، همچنین این امر در چارچوب مقررات گامی مهم برای تحقق اهداف نظام در این حوزه مهم محسوب می شود.  

کیخا گفت: در اختیار داشتن قرق های اختصاصی علاوه بر بهره برداری در حوزه شکار و صید، نقش موثری در جذب طبیعت گردهای علاقه مند به کشور ما خواهد داشت.

وی گفت: تکلیف قانونی سازمان محیط زیست در این موضوع روشن است و باید زمینه اجرای آن را با همکاری مردم و جلب مشارکت دیگران فراهم کنیم .

این مسوول اظهار داشت: سازمان محیط زیست به دنبال آن است تا در صورت وجود موانع در راه اندازی قرق های اختصاصی نسبت به رفع آنها اقدام کند.

کیخا گفت: طبق مقررات هر جا راه اندازی قرق های اختصاصی با جلب مشارکت دیگران صورت می گیرد باید برنامه حفاظتی آنها نیز مد نظر قرار گیرد .

در این نشست دو روزه که در هتل صفائیه یزد و با حضور مدیران کل، مشاورین و متخصصین محیط زیست استانهای کشور برپا شده است راه های تحقق قرق های اختصاصی و حفاظت مشارکتی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.