اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز
اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز

جلسه شورای اداری اداره محیط زیست مهریز

این  جلسه  در محل  اداره  حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز با حضور کلیه پرسنل ومامورین اجرایی در محل اداره تشکیل  شد .

رییس اداره محیط زیست شهرستان مهریز در سخنانی ضمن تسلیت بمناسبت ایام فاطمیه وتبریک سال نو با برشمردن حساسیت وراهکارهای حفاظتی شهرستان از کلیه پرسنل ومامورین اجرایی شهرستان تقدیر وتشکر نمود.

مهدی تیموری به اهمیت فعالیت کارمندان و محیط بانان زیر پوشش در طول بهار و ایام تعطیلات نوروز اشاره و ابراز امیدواری نمود تا فعالیت ها با جدیت صورت گیرد .

شهرستان مهریز دارای منطقه حفاظت شده کالمند ، بهادران است .

آموزش 1000 محیط بان برای حفظ محیط زیست

سید محمد مجابی در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: این دوره های آموزشی با همکاری ناجا و دانشگاه محیط زیست برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این دوره های آموزشی ادامه دارد اظهار کرد: این دوره ها با هدف ارتقای محیط بانان در نحوه استفاده از سلاح و چگونگی برخورد با متخلفان برگزار می شود.

مجابی با بیان اینکه همکاری خوبی بین نیروی انتظامی و سازمان حفاظت محیط زیست وجود دارد ابراز امیدواری کرد که این همکاری جدی تر، موثرتر و دقیق تر در راستای حفاظت از عرصه های طبیعی و محیط زیست کشور، پیگیری شود.  ادامه مطلب ...

جلسه هم اندیشی محیط زیست با مسئولین HSEصنایع شهرستان مهریز

دومین جلسه هم اندیشی محیط زیست و مسئولین  HSEصنایع شهرستان مهریز به میزبانی کاشی مهسرام برگزار شد. در ابتدای این جلسه یکی از مسئولین کارخانه کاشی مهسرام به ارائه عملکرد کارخانه و اقدامات انجام شده زیست محیطی پرداخت.

تیموری رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهریز هم ضمن سخنانی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت محیط زیست و حفظ آن خواستار جدیت بیشتر صنایع در امر حفاظت از محیط زیست شد.

در ادامه نشست کوچک زاده معاونت نظارت و پایش اداره حفاظت محیط زیست استان ضمن تقدیر و تشکر از اداره محیط زیست مهریز در برگزاری چنین جلساتی، با بیان اینکه مسولین HSE بعنوان همکار می باشند خواستار ارتباط دو سویه شد و عنوان نمود: محیط زیست باید از حالت تئوری به حالت عملی تبدیل شود و محیط زیست درکنار اشتغال در جهت اهداف زیست محیطی به صنایع کمک می کند و گفت در نمایشگاه بین المللی محیط زیست سال جاری 3 پژوهشگر برتر استان معرفی شدند و از صنایع توقع داریم جهت حفظ سلامت افراد جامعه تلاش کنند.

در پایان جلسه نیز مسولین HSE صنایع به بیان پیشنهادات و مشکلات خود پرداختند.

برگزاری جلسه آموزشی حیات وحش در شهرستان مهریز-یزد

جلسه آموزشی با حضور دانش آموزان و معلمان در خصوص حیات وحش شهرستان مهریز برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد،در راستای فرهنگ سازی و ایجاد تفاهم نامه اداره محیط زیست مهریز با آموزش و پرورش این شهرستان جلسه آموزشی در دبستان ایت الله خامنه ای گردکوه با حضور دانش آموزان و معلمان درمحل سالن مدرسه برگزار شد.در این جلسه پس از پخش کلیپی از حیات وحش شهرستان رئیس اداره محیط زیست مهریز با بیانسخنانی در خصوص حیات وحش شهرستان و منطقه خواستار آشنایی دانش آموزان با مقوله های محیط زیستی و هم چنین حفظمحیط زیست شد.در پایان هم با طرح سوالاتی در زمینه حیات وحش، به دانش اموزان جوایزی داده شد.لازم به ذکر است روستایگردکوه باجمعیتی حدود 1200نفر در فاصله 30کیلومتری مرکز شهرستان و در جوار منطقه حفاظت شده کالمند بهادران قرار دارد.

بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان و دست اندرکاران حوزه محیط زیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب ؛ حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در دیدار مسئولان و دست اندرکاران منابع طبیعی و حفظ محیط زیست، حل مسائل و مشکلات زیست محیطی همچون آلودگی هوا، پدیده ریزگردها و دست اندازی به جنگل ها و مراتع و فضاهای سبز را نیازمند برنامه ریزی، تدبیر، پیگیری مستمر و جدی و قاطعیت دستگاههای مرتبط دانستند و تأکید کردند: حفظ محیط زیست یک وظیفه حاکمیتی است که باید با  تهیه سند ملی محیط زیست و پیوست زیست محیطی برای همه طرحهای عمرانی و صنعتی و همچنین جرم انگاری تخریب محیط زیست، به این وظیفه بسیار مهم، عمل شود

ادامه مطلب ...