اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز
اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز

برگزاری دوره آموزشی زندگی در شرایط سخت ویژه محیطبانان سراسر کشور در پارک ملی خجیر

به گزارش سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران(سامات)،امامعلی یگانزاده با اعلام این خبر گفت: روز دوشنبه  عملیات میدانی "زندگی در شرایط سخت" با حضور 130 نفر از محیطبانان سراسر کشور توسط دانشگاه محیط زیست و با همکاری اداره پارکهای ملی خجیر و سرخه حصار در محل پارک ملی خجیر برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این عملیات میدانی، محیطبانان 4 ساعت در مجموعه حفاظتی جاجرود پیاده روی کردند افزود: در این عملیات محیط بانان  ضمن قرارگرفتن در شرایط سخت محیط طبیعی، با پوشش گیاهی، انواع گونه های حیات وحش و نحوه مدیریت مجموعه حفاظت شده جاجرود  آشنا شده و آموزش های لازم را فرا گرفتند.

یگانزاده تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست در راستای پیشبرد اهداف سازمانی با بکارگیری محیط بانان متخصص و کارآزموده در سطح مناطق چهارگانه و به منظور صیانت و حراست از عرصه های طبیعی و حیات وحش، اینگونه دوره­های آموزشی را در بدو و حین خدمت به صورت دوره­ای  در دانشگاه محیط زیست و با حضور اساتید مجرب دانشگاهی برگزار می نماید.

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست معرفی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام)، احمد علی کیخا معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم گفت: مبنای عمل در این معاونت شرح وظایف اداریو مشارکت کارشناسان و روسای ادارات یک اصل است .

به گفته کیخا، معاونت طبیعی و تنوع زیستی یک معاونت تخصصی است و همکاران و مدیران نظرات تخصصی خود را با استفاده از اصول علمی و تجربه های روز دنیا مطرح کنند و جای مصلحت اندیشی نیست.

وی با تاکید بر اینکه وظایف این معاونت در چارچوب قانون، اسناد بالادستی ، مصوبات شورای عالی محیط زیست در دستور کار قرار دارد ، گفت: ظرفیت های کارشناسی بسیار خوبی در سازمان حفاظت محیط زیست وجود دارد که می بایست بستر ها ی لازم برای استفاده از تجربه های علمی و عملی کارشناسان توسط مدیران این مجموعه فراهم شود.  ادامه مطلب ...

تعداد اندک محیط‌بانان و محدودیت امکانات برای حفاظت از مناطق

 دکتر محمد مجابی در گفت‌وگو با خبرنگار«محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا مسئولیت‌های خاصی را در این خصوص متوجه سازمان حفاظت محیط زیست دانست و افزود: فعالیت این سازمان فراتر از اصل 50 ام قانون اساسی و شامل قوانین مادر دیگری نیز می‌شود.

وی ادامه داد: حوزه عملیاتی سازمان حفاظت محیط زیست، علاوه بر محیط زیست طبیعی، در قالب محیط زیست انسانی یعنی اثرات رفتار توسعه‌ای انسان‌ها، محیط زیست طبیعی را شامل می شود که در این راستا وظایفی در حوزه آموزش و پژوهش بر عهده سازمان است ادامه مطلب ...

دیدار مدیران کل ادارات حفاظت محیط زیست و استاندارد استان یزد در راستای تقویت زیرساختهای تحقیقاتی پژوهشی

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد،جلسه ای با حضور مدیرکل محیط زیست استان یزد و مدیرکل اداره استاندارد استان،معاونت پایش این اداره کل و جمعی دیگر از کارشناسان برگزار گردید و در این جلسه هماهنگی های لازم برای عقد تفاهم نامه همکاری میان دو اداره کل صورت گرفت.

هدف از امضای این تفاهم نامه تقویت زیرساختهای تحقیقاتی-پژوهشی و هدایت پتانسیل استاندارد سازی در کشور با تطبیق آن در راستای محقق ساختن اهداف توسعه پایدار،شناسایی نیازهای پژوهشی محیط زیست و استاندار سازی در استان یزد،تقویت متقابل ظرفیت های علمی و فناورانه دو طرف در جهت ارتقاء کیفی و کمی حوزه محیط زیست ،اشتراک دانش و تجارب متخصصین استاندارد و محیط زیست،توسعه توانمندی های داخلی با تاکید بر توسعه علمی و استانداردسازی فناوری های محیط زیست،ارتقای سلامت جامعه از طریق بهبود کیفیت و استاندارد محیط زیست در زمینه های آب،خاک و هوا در کشور،تعامل و همکاری دو سازمان در جهت مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی می باشد .  ادامه مطلب ...

بازدید از اولین مرکز تحقیقاتی یوزپلنگ آسیایی در استان یزد

مدیرکل اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد به همراه جمعی از مسئولین و کارشناسان از اولین مرکز تحقیقاتی یوزپلنگ آسیایی در استان یزد بازدید نمود.

 

   به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، مدیر کل محیط زیست یزد به همراه معاونت فنی و فرمانده یگان این اداره کل، کارشناسان پروژه یوزپلنگ آسیایی، فعالین و تشکلهای زیست محیطی و شورای روستای ساغند از پناهگاه حیات وحش دره انجیر و از مرکز تحقیقات یوزپلنگ آسیایی بازدید نمودند.

در طی این بازدید جهت تکمیل و تجهیز این مرکز به عنوان اولین مرکز تحقیقاتی یوزپلنگ آسیایی در استان یزد و جهت پشتیبانی مناطق کریدوری یوزپلنگ در شهرستان اردکان بحث و تبادل نظر و بررسیهای لازم صورت گرفت و دستورات لازم در این زمینه صادر گردید.