اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز
اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست معرفی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام)، احمد علی کیخا معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم گفت: مبنای عمل در این معاونت شرح وظایف اداریو مشارکت کارشناسان و روسای ادارات یک اصل است .

به گفته کیخا، معاونت طبیعی و تنوع زیستی یک معاونت تخصصی است و همکاران و مدیران نظرات تخصصی خود را با استفاده از اصول علمی و تجربه های روز دنیا مطرح کنند و جای مصلحت اندیشی نیست.

وی با تاکید بر اینکه وظایف این معاونت در چارچوب قانون، اسناد بالادستی ، مصوبات شورای عالی محیط زیست در دستور کار قرار دارد ، گفت: ظرفیت های کارشناسی بسیار خوبی در سازمان حفاظت محیط زیست وجود دارد که می بایست بستر ها ی لازم برای استفاده از تجربه های علمی و عملی کارشناسان توسط مدیران این مجموعه فراهم شود.  

این گزارش می افزاید، سید محمد مجابی معاون توسعه مدیریت ، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم با بیان اینکه امروزه مسائل ، مشکلات و بحران های محیط زیست در کشور خودش را با جدیت نشان می دهد و مربوط به چند سال و چند دهه اخیر نیست، گفت: این معضلات حاصل حرکت های توسعه ای بدون نگرش توسعه پایدار بوده و از شدت و ضعفبرخوردار است.

موضوع محیط زیست در سیاست های کلی نظام

رییس کمیته خاص محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظامبا تاکید بر اینکه در نظام سیاست های کشور بحث محیط زیست را به طور جدی وارد می کنیم، گفت: برای پیاده کردن این موضوع مهم ترین نقش را فرهنگ جامعه و آموزه های جامعه دارد و اگر آموزه های جامعه مبتنی بر این اصول استوار باشد این هدف میسر می شود.

در حوزه محیط زیست حفاظت مقدم تر است

وی با تاکید بر اینکه در حوزه محیط زیست حفاظت مقدم تر از احیا است، گفت: احیا به همین سادگی صورت نمی گیرد و مناطق بسیار ارزشمندی در کشور که هنوز از تخریب جان سالم به در برده اند ، باید حفظ شوند.

معاون توسعه مدیریت ، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست به نزدیک به 100 گونه در معرض

مجابی در ادامه یکی از وظایف دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیسترا صدور پروانه های شکار عنوان کرد و گفت: وضعیت حیات وحش برای صدور پروانه های شکار باید مشخص شود .

وی ادامه داد : با وجود یک میلیون سلاحی که در اختیار مردم قرار دارد و میزان گونه های در معرض خطر انقراض دفتر تخصصی شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست می بایست تعیین کند که شکار صورت گیرد و یا مجوز شکار صادر نشود.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه سالی چند صد هزار سلاح توسط وزارت دفاع در اختیار بخش های مختلف قرار می گرد گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با وزارت دفاع ، امسال سهمیه فشنگ ها که در اختیار فروشگاه ها قرار می گرفت، ممنوع اعلام شد.

به گفته وی، برنامه ریزی اصلی برای شکار و صید در دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست صورت می گیرد و باید پاسخگوی علمی با هماهنگی یگان حفاظت صورت می گیرد.

سید محمد مجابی خاطر نشان کرد: محیط بانان بر اساس قانون بهسازی و شکار و صید مسئولیت متعددی دارند و یکی از وظایف اصلی مربوط به دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید است.

وی خواستار ارتباط بیشتر دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست با یگان حفاظت شد و افزود: با توجه به حوزه های وسیع این دفتر از تکنولوژی های روز دنیا نیز استفاده شود.

حفاظت اولویت سازمان حفاظت محیط زیست

بنابر این گزارش، علی تیموری مدیر کل جدید دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم با بیان اینکه استراتژی سازمان محیط زیست ، حفاظت است گفت: حفاظت اولویت و برتری بر صدور مجوز شکار داردو مجوز شکار با نگاه حفاظتی صادر می شود.

وی ادامه داد : ارتباط معناداربین کارشناسان دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید و یگان حفاظتمی بایست برقرار شود.

گفتنی است، با حکم دکتر ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست ، علی تیموری بعنوان مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست منصوب شد.

بنابر این گزارش، علی تیموری دانشجوی دکترای مدیریت برنامه ریزی و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت محیط زیست باگرایش حقوق محیط زیست است و در دوره قبل ریاست معصومه ابتکار در سازمان حفاظت محیط زیست، مدیرکل حراست سازمان، در دولت دهم مدیرکل امورمجلس سازمان حفاظت محیط زیستبوده است .

معاون برنامه ریزی سازمان شیلات ایران و معاون اداری مالی یکی از شرکت های فنی عمرانی وابسته بهشهرداری تهران از دیگر سوابق اجرایی وی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.