اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز
اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز

در یکسال گذشته 25 شکارچی متخلف در مهریز دستگیر شدند

مهدی تیموری در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این افراد بصورت غیرقانونی وارد منطقه کالمند ، بهادران در بخش مرکزی مهریز شده و وحوش و پرندگان نایاب در این منطقه را شکار می کردند .
وی اظهار داشت: محیط بانان با گشت و نظارت در سطح منطقه حفاظت شده و همچنین با همکاری خود مردم نسبت به شناسایی شکارچیان متخلف اقدام کردند .
رییس اداره محیط زیست مهریز خاطرنشان کرد : همچنین در این مدت 13پرونده مربوط به شکارچیان متخلف در این شهرستان تشکیل و برای بررسی و اقدامات لازم و سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی شدند .  
تیموری ادامه داد: شناسایی چهار مورد تصرف اراضی ملی و یک مورد چرای غیرمجاز در منطقه حفاظت شده کالمند ، بهادران و معرفی به مراجع ذیصلاح صورت گرفته است . 
وی به برگزاری روز محیط بان و تجلیل از محیط بانان شهرستان مهریز با حضور فرماندار و مسوولان اجرایی ، آموزش فرهنگ زیست محیطی در مدارس و جوامع محلی و گروه های هدف در روستاهای گردکوه ، کریم اباد و مدارس و برگزاری روز زمین پاک و هوای پاک درمحل پارک کوثر باهمکاری شبکه بهداشت و آموزش و پرورش انجام شده است .
این مسوول اضافه کرد: حضور فعال در همایش ها و نمایشگاه های برگزارشده شهرستان (مهریزشناسی ،نمایشگاه ایام نوروز باغ پهلوانپور) ، برگزاری روز پاکسازی کوهستان درمحل کوه ریگ با همکاری مردم ، بازدید از خانواده بازنشستگان در روز تکریم بازنشستگان و پایش و سرشماری حیات وحش منطقه ( آهو،کل وبز،قوچ ومیش و غیره ) از دیگر فعالیت های این اداره است .
تیموری همچنین به بازدید دانشجویان دانشگاه های استان از منطقه حفاظت شده کالمند ، بهادران در راستای آموزش و ترویج فعالیت های زیست محیطی ، ایجاد تفاهم نامه با آموزش وپرورش و شهرداری و شورای شهر مهریز در خصوص مسایل زیست محیطی ، برگزاری جلسات مردمی باحضور شکارچیان شهرستان در محل سایت گوراب و تشکیل شورای اداری شهرستان درمحل اداره باحضور مامورین اجرایی و تقدیر از کلیه مامورین و پرسنل خبرداد.
وی گفت: نایب قهرمانی تیم فوتسال اداره محیط زیست مهریز در مسابقات ادارات شهرستان ، اعزام مامورین اجرایی به دوره های آموزشی برگزارشده از سازمان در محل دانشکده کرج ، بازدید از خانه سالمندان ، برگزاری جلسه هم اندیشی با مسوولان HSE کارخانجات و صنایع شهرستان ، حضور دربرنامه های مختلف جهت ترویج فرهنگ زیست محیطی و برگزاری روز جهانی پرندگان مهاجر با حضور دانشجویان دانشگاه یزد انجام شده است .
وی اظهار داشت: جلسه هم اندیشی با روحانیون در محل سایت گوراب ، برگزاری کارگاه آموزشی دوربین گذاری درمحل سایت گوراب ، همکاری درجهت برگزاری نشست قرق های اختصاصی باحضور معون طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و مدیران کل استانها و اندیشمندان در این زمینه و بازدید مقامات فوق از زیستگاههای شهرستان از دیگر فعالیت های انجام شده است.
این مسوول یاد آور شد : ساخت دو باب آب انبار و منبع ذخیره آب درمنطقه حفاظت شده کالمند بهادران با هزینه ای درحدود 180میلیون ریال ، چاپ بروشور ، تهیه سی دی ،کتاب سیمای طبیعی ، پوستر حیات وحش شهرستان وتوزیع آن بین گروه های هدف و مردم در روز طبیعت و آبرسانی به حیات وحش منطقه به وسیله تانکر صورت گرفت .
منطقه حفاظت شده کالمند ، بهادران از مناطق شکارممنوع استان یزد است که دارای افزون بر پنج هزار گونه جانوری و گیاهی است .
 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.