اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز
اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز

منطقه کالمند ، بهادران مهریز بهترین زیستگاه یوز ایرانی

مدیر پروژه ملی حفاظت از یوزپلنگ ایرانی گفت : منطقه شکار ممنوع کالمند بهادران مهریز از بهترین زیستگاه یوز ایرانی در کشور محسوب می شود .

هومن جوکار عصر شنبه در جمع دهیاران و اعضای شورای های اسلامی مهریز افزود : منطقه حفاظت شده کالمند بهادران دارای شرایط خوب برای زندگی این گونه مهم جانوری و یوزپلنگ آسیایی فقط در کشور ایران یافت می شودو در واقع خاک ایران تنها میراث دار این گونه ارزشمند آسیایی است .
این مسوول با اشاره به اینکه در دنیا تنها در ۱۰ منطقه در کشور ایران یوز پلنگ آسیایی وجود دارد تاکید کرد : این امر مسوولیت همگان را در مقابل حفاظت از این گربه سان در خطر انقراض بیش از پیش پررنگ می کند.
جوکار گفت : قشر های مختلف مردم و بخصوص شوراهای اسلامی در مناطق روستایی و همچنین دهیاران درحفاظت از یور پلنگ ایرانی نقش مهم و تعیین کننده ای بر عهده دارند .
در این جلسه همچنین بخشدار مرکزی مهریز طی سخنانی به وجود پناهگاه های وسیع و بکر حیات وحش این شهرستان و در بخش مرکزی و بخصوص منطقه کالمند ، بهادران اشاره کرد .
سید عباس طباطبایی بر آمادگی بیش از گذشته دهیاران و شوراهای اسلامی بر اهمیت حفظ و حراست از گونه های نادر حیوانی و بخصوص یوز ایرانی تاکید کرد.
منطقه حفاطت شده کالمند ، بهادران در ۲۰ کیلومتری شهرستان مهریز و ۵۰ کیلومتری مرکز استان و بهادران در ۸۵ کیلومتری یزد قرار گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.