اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز
اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز

دیدار مدیر پروژه ملی یوز پلنگ آسیایی با دهیاران وشوراهای روستاهای شهرستان مهریز

هومن جوکار در جمع دهیاران و اعضای شورای های اسلامی مهریز افزود : منطقه حفاظت شده کالمند بهادران دارای شرایط خوب برای زندگی این گونه مهم جانوری و یوزپلنگ آسیایی فقط در کشور ایران یافت می شودو در واقع خاک ایران تنها میراث دار این گونه ارزشمند آسیایی است .

این مسوول با اشاره به اینکه در دنیا تنها در 10 منطقه در کشور ایران یوز پلنگ آسیایی وجود دارد تاکید کرد : این امر مسوولیت همگان را در مقابل حفاظت از این گربه سان در خطر انقراض بیش از پیش پررنگ می کند. 
جوکار گفت : قشر های مختلف مردم و بخصوص شوراهای اسلامی در مناطق روستایی و همچنین دهیاران درحفاظت از یور پلنگ ایرانی نقش مهم و تعیین کننده ای بر عهده دارند .
در این جلسه همچنین بخشدار مرکزی مهریز طی سخنانی به وجود پناهگاه های وسیع و بکر حیات وحش این شهرستان و در بخش مرکزی و بخصوص منطقه کالمند ، بهادران اشاره کرد .
سید عباس طباطبایی بر آمادگی بیش از گذشته دهیاران و شوراهای اسلامی بر اهمیت حفظ و حراست از گونه های نادر حیوانی و بخصوص یوز ایرانی تاکید کرد.
منطقه حفاطت شده کالمند ، بهادران در 20 کیلومتری شهرستان مهریز و 50 کیلومتری مرکز استان و بهادران در 85 کیلومتری یزد قرار گرفته است.
وسعت این منطقه حدود 250 هزار هکتار برآورد شده که بیش از نیمی از مساحت آن را نقاط دشتی و مابقی را ارتفاعات صعب العبور، کوهپایه ها و تپه ماهور ها تشکیل داده است. 
بلندترین نقطه منطقه مزبور در کوه مدوار با ارتفاع 3290 متر و پست ترین نقطه آن در کفه مهدی آباد 1400متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.